نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3517
-
الف
+

مراسم تشییع جنازه بازیگر کهنه کار سینمای ایران

پیکر استاد «جمشید مشایخی» با حضور گسترده علاقه‌مندان ، به سوی خانه ابدی تشییع شد.

پیکر استاد «جمشید مشایخی» با حضور گسترده هنردوستان از مقابل سالن وحدت به سوی خانه ابدی تشییع شد.

به گزارش آی فیلم 2 ، مراسم تشییع جنازه استاد «جمشید مشایخی» بازیگر کهنه کار سینما، تیاتر و تلویزیون ایران از سالن وحدت به سوی بهشت زهرا(س) برگزار شد. 

بنا بر گزارش های مرتبط، مراسم بعد از قرائت قرآن کریم ، با نشر موسیقی تیتراژ ابتدایی سریال «هزار دستان» و اجرای «سیدعباس سجادی» آغاز شده است.

«سجادی» در ابتدای این مراسم ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت کمال الملک سینمای ایران گفت : « امروز با پیکری وداع می‌کنیم که خاطرات ماندگاری را برایمان ساخت. هنرمندی که از دل مردم برآمد و برای آن ها بازی کرد و همراهشان بود.»

در ادامه از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران برای سخنرانی دعوت به عمل آمد که صالحی به دلیل بارش باران و طولانی نشدن مراسم از سخنرانی امتناع کرد.

«ایرج راد»، «اصغر همت»، «برزو ارجمند»، «علی نصیریان»، «علی دهکردی»، «بهمن فرمان آرا» و ... از هنرمندان حاضر در این مراسم هستند.

این بازیگر کهنه کار که از بیماری هضمی(گوارشی) رنج می‌برد، در طول رخصتی نوروز در شفاخانه عرفان بستری بود و در نهایت ۱۳ حمل(فروردین) بر اثر ایست قلبی از دنیا رفت.

به نقل از فارس ، دقایقی پیش از آغاز مراسم، جمع بسیاری از مردم و علاقه مندان این هنرمند کهنه کار پشت دروازه های سالن وحدت جمع شده‌اند تا بعد از حضور خانواده مرحوم مشایخی در جایگاهی که برایشان آماده شده، بتوانند به داخل سالن وارد شوند.

جنازه استاد «مشایخی» در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده خواهد شد.

همچنان مراسم ترحیم زنده‌یاد مشایخی روز سه‌شنبه ۲۰ حمل(فروردین) ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ در مسجد جامع شهرک غرب تهران برگزار خواهد شد.

 

«جمشید مشایخی» یکی از ماندگارترین چهره‌های عرصه بازیگری متولد ۶ قوس(آذر) ۱۳۱۳ خروشیدی در تهران بود و از سال ۱۳۳۶ خروشیدی با نمایش «وظیفه پزشک» فعالیت بازیگری خود را آغاز کرد و با فلم کوتاه «جلد مار» در سال ۱۳۴۲ خورشیدی مقابل دوربین رفت و دو سال بعد با فلم «خشت و آینه» وارد سینما شد.

وی تا به امروز ایفاگر کرکترهای ماندگاری بوده است که از جمله آن ها می‌توان به فلم های: گاو، قیصر، شازده احتجاب، سوته‌دلان، خانه عنکبوت، کمال‌الملک، گل‌های داودی، آوار، پدر بزرگ، طلسم، سرب، روز واقعه، خانه روی آب و یک بوس کوچولو و سریال های: هزاردستان، داستان‌های مولوی، سلطان صاحبقران، امام علی(ع) و پهلوانان نمی‌میرند، اشاره کرد.

م ح

نظر شما
ارسال نظر